Všeobecné obchodní podmínky pro nákup v tomto internetovém obchodě
Všeobecné obchodní podmínky pro nákup na www.4smery.cz
1. Všeobecná část
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je internetový obchod www.4smery.cz, provozovaný ing. Hubertem Mecem, se sídlem 739 52 Dobratice 318, IČ: 74602594, (dále jen „4 směry" nebo „prodávající“) a na straně druhé je kupující (dále jen „Kupující“).
Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své
podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání
uzavírá smlouvu s obchodem 4 směry.
Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podnikatelem se pro účely VOP rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li Kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve VOP pro podnikatele.
2. Jak vybrané zboží nakupovat
1/ Informace o jednotlivých technických
krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek.
2/ Nákup vybraného zboží v našem
internetovém obchodě je velmi jednoduchý. Kupující vybere požadovanou
kategorii zboží. U každé vyznačené položky se nachází tlačítko „Vložit do
košíku“, po jehož stisknutí se vybraná položka uloží do nákupního košíku a ten
se zároveň zobrazí. V tento okamžik má kupující k volbě dvě možnosti:
buďto se rozhodne pokračovat v nákupu nebo je již nákup kompletní a zákazník
může dokončit objednávku vyplněním a potvrzením objednávkového formuláře.
Kupující má vždy možnost před vlastním odesláním objednávky tuto zkontrolovat a
případně opravit.
3/ Každá objednávka učiněná zákazníkem
prostřednictvím internetového obchodu www.4smery.cz je
závazná. Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s obchodními
podmínkami a že s nimi souhlasí. Neznalost obchodních podmínek kupujícího
neomlouvá. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před
vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
Obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách internetového
obchodu www.4smery.cz a je tak umožněna
jejich archivace a reprodukce kupujícím.
4/ Po obdržení objednávky prodávající
zákazníkovi zašle e-mailem na e-mailovou adresu, kterou zákazník uvedl v
objednávce, potvrzení objednávky. V tomto potvrzení je uvedena adresa
kupujícího, seznam objednaného zboží, způsob a cena dopravy, celková cena
objednávky a způsob platby.
5/ Zákazník má rovněž možnost zaslat objednávku jako obyčejný e-mail na e-mailovou adresu obchodu uvedenou na stránce Kontakty na www.4smery.cz anebo v písemné podobě odeslat na adresu uvedenou v kontaktních informacích.
6/ Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám.
3. Storno objednávky
1/ Zákazník má právo objednávku
stornovat pouze do okamžiku vyskladnění zboží ze skladu. Později uplatněné
storno objednávky má za následek povinnost zákazníka uhradit prodávajícímu
vzniklou škodu, tj. náklady, které musel prodávající vynaložit na zbytečnou
dopravu. Právo kupujícího spotřebitele na odstoupení od smlouvy bez jakékoliv
sankce (dle čl. 5) však není tímto jakkoliv dotčeno.
2/ Jestliže se objednané zboží již nevyrábí nebo nedodává nebo dojde-li k výrazné změně ceny, za kterou prodávající získává zboží od svých dodavatelů, zavazuje se prodávající neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu.
4. Odstoupení od smlouvy a možnost vrácení zboží
1/ Kupující spotřebitel, který uzavírá
smlouvu za pomoci prostředků komunikace na dálku (přes internetový obchod,
telefonem, emailem), má právo od této smlouvy odstoupit, a to nejpozději do 14
dnů ode dne převzetí zboží, bez udání důvodů a bez jakékoliv sankce. V takovém
případě je kupující povinen svůj projev vůle o odstoupení od smlouvy doručit
prodávajícímu nejpozději do 14. dne od převzetí věci.
Spotřebitel může pro odstoupení od
smlouvy využít tento vzorový formulář:
Odstoupení od smlouvy
Adresát: Ing.Hubert Mec, knihkupectví 4 směry
IČ: 74602594
se sídlem 739 52 Dobratice 318
tel.: 602 718 736
Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží: ______________________________ __________________________________________________________________________________
Číslo objednávky (faktury) __________________
Datum objednání ________________
Datum obdržení zboží _________________
Jméno a příjmení zákazníka ________________________________
Adresa zákazníka _______________________________________________________
Datum __________________
Podpis zákazníka __________________
2/ Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od internetového obchodu www.4smery.cz obdržel, a to na své náklady. Zboží by měl spotřebitel vrátit v nepoškozeném stavu, kompletní a s dokladem o koupi zboží. Spotřebitel je povinen uvést, jakým způsobem požaduje vrácení kupní ceny. Došlo-li k částečnému opotřebení či spotřebování, je kupující povinen chybějící hodnotu uhradit prodávajícímu v penězích.
3/ V případě postupu podle předchozího
odstavce, vrátí prodávající kupujícímu nejpozději do 14 dnů od okamžiku
odstoupení zaplacenou kupní cenu sníženou o poštovné a další prokazatelné
náklady, které musí kupujícímu řádně vyčíslit. Poštovné placené zákazníkem při
vracení zboží prodávající nenahrazuje.
4/ Prodávající má právo od smlouvy
odstoupit v případě zjevné chyby v ceně zboží, pokud není u daného zboží
uvedeno, že se jedná o "mimořádnou slevu" nebo
"akci".
5/ Toto právo neslouží jako způsob řešení dodání vadného zboží.
5. Dodací podmínky
1/ Prodávající vyvíjí maximální snahu,
aby zboží objednané kupujícím, doručil na jeho adresu v co nejkratším termínu.
O způsobu a termínu dodání prodávající neprodleně informuje kupujícího e-mailem
nebo telefonicky.
2/ V těch případech, kdy objednané zboží nebude dočasně na skladě vinou odprodání předchozí objednávky, případně ani výrobce, či jiný dodavatel nebude mít objednané zboží právě k dispozici, prodávající učiní veškerá opatření, aby objednané zboží bylo kupujícímu dodáno co nejdříve. V takových případech a také tehdy, jestliže bude zboží na delší dobu vyprodáno, prodávající bude kupujícího o tomto neprodleně informovat e-mailem nebo telefonicky. Při platbách uskutečňovaných na základě tzv. „proforma faktury“ je dodací doba stejná jako u prodeje na dobírku, ale začíná běžet ode dne následujícího od připsání platby na účet prodávajícího.
6. Platební podmínky, ceny, fakturace
1/ Veškeré ceny uvedené prodávajícím v
tomto internetovém obchodě (včetně ceny uvedené na faktuře) jsou konečné, tj.
včetně všech dalších povinných poplatků a jsou platné v okamžiku objednání
zboží kupujícím. Tato konečná cena bude uvedena v objednávce a ve zprávě
potvrzující přijetí objednávky zboží. Prodávající není plátcem DPH.
2/ Prodávající ke každé vyřizované
objednávce přiloží daňový doklad (fakturu) obsahující veškeré náležitosti
včetně uvedení cen za jednotlivé položky. Daňový doklad (faktura) současně
slouží jako dodací list a záruční list.
3/ Zboží odebrané na základě tohoto
internetového obchodu kupujícímu, zůstává ve vlastnictví prodávajícího až do
okamžiku jeho úplného zaplacení. Okamžikem zaplacení se rozumí při
bezhotovostní platbě připsání kupní ceny (včetně poštovného) na účet
prodávajícího.
4/ Nejpoužívanějším způsobem úhrady
objednaného a dodaného zboží je dobírka. Kupující zaplatí
sjednanou kupní cenu až při převzetí zboží poštovnímu doručovateli, resp.
kurýrovi přepravní firmy nebo na poštovním úřadě. Platba na dobírku je
zpoplatněna dle platného ceníku, který je uveden v bodu č. 9 Obchodních podmínek.
5/ Forma úhrady objednaného zboží bezhotovostně
bankovním převodem probíhá tak, že prodávající po obdržení
objednávky zašle kupujícímu podklady pro platbu s celkovou cenou objednávky a
uvedením čísla svého bankovního účtu a potvrzením dostupnosti zboží. Kupující
se zavazuje zaplatit cenu objednaného zboží na takto avizovaný bankovní účet
tak, aby se platba připsala na účet do 5. pracovních dnů. Prodávající odešle
kupujícímu objednané zboží ihned po obdržení platby.
6/ Forma úhrady "Na fakturu" je možná pouze v případě, že kupujícím je škola nebo knihovna. Prodávající v tomto případě zašle kupujícímu zboží společně s fakturou, která bude mít 14-denní splatnost. Kupující se zavazuje zaplatit cenu zboží ve vyznačené lhůtě splatnosti na bankovní účet uvedený na faktuře.
7/ V případě zájmu kupujícího o osobní odběr objednaného zboží přímo v provozovně kupující vyčká potvrzení od prodávajícího, že objednané zboží je u něj rezervováno a po té si jej může vyzvednout v provozovně na adrese obchodu Knihkupectví 4 směry, Farní 18, 738 01 Frýdek-Místek. Nebude-li zboží kupujícím vyzvednuto nejpozději do 7 dnů ode dne oznámení prodávajícího, že je zboží rezervováno, prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit. O tomto neprodleně informuje kupujícího.
8/ Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
7. Způsob dodání zboží
Prodávající dodává pouze na území České republiky.
1/ Prodávající odesílá objednané zboží kupujícímu službou "Doporučený dopis" nebo "Balík do ruky" u České pošty nebo si jej kupující může vyzvednout osobně přímo v obchodě prodávajícího.
2/ V případě, že Česká pošta na dodací adrese kupujícího nezastihne, nechá v poštovní schránce oznámení o uložení zásilky. Zásilku si poté kupující může vyzvednout v úložní době na příslušném poštovním úřadě nebo zažádat o opětovné doručení v dohodnutý den.
3/ V případě, že kupující, který není spotřebitelem, při přebírání zásilky zjistí poškození obalu zásilky (pomačkaný, roztrhaný, promočený), je povinen s dopravcem sepsat protokol o poškození. Jeho pozdější odkazy na takové závady nemohou být brány v úvahu. Kupujícímu spotřebiteli je obdobný způsob doporučen, může tak předejít případným sporům o to, kdy vada vznikla. Tímto ovšem nemůže být jakkoli omezeno jeho právo uplatnit svá práva plynoucí z příslušné kupní smlouvy.
8. Poštovné
1/ Způsob dopravy a ceny jsou kupujícím k dispozici při internetovém vyplňování objednávky anebo zde:
Ceník pro zaslání zboží Českou poštou:
- Poštovné - 67,- Kč.
Platba za zboží a dopravu je možná dvěma způsoby:
- Převodem na účet - zákazník platí pouze poštovné.
- Dobírkou - zákazník platí poštovné plus 30 Kč poplatek za dobírku
2/ Prodávající balné neúčtuje.
3/ Doprava mimo ČR je možná pouze po předchozí telefonické domluvě.
9. Bezpečnost a ochrana informací a osobních údajů
Provozovatel e-shopu jako správce
osobních údajů (dále jen „Správce“) tímto v souladu s ustanovením čl. 13
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016,
obecného nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „Nařízení“), informuje své
zákazníky o tom, že:
1/ Osobní údaje zákazníka, které budou
Správci odevzdány při odeslání objednávky, budou zpracovány za účelem uzavření
kupní smlouvy a jejího následného plnění, a to včetně vyřizování případných
nároků zákazníka z vadného plnění. Právním základem pro zpracování
osobních údajů zákazníka je tedy plnění kupní smlouvy založené
objednávkou zákazníka a současně také plnění zákonných povinností Správce
dle právních předpisů upravujících práva a povinnosti v souvislosti s ochranou
spotřebitele a vedením účetnictví.
2/ Důvodem poskytnutí osobních
údajů zákazníka Správci je identifikace smluvních stran nezbytná pro
uzavření a plnění kupní smlouvy, což by bez poskytnutí těchto údajů nebylo
možné.
3/ Osobní údaje zákazníka budou
zpracovány po dobu, po kterou je Správce povinen tyto údaje uchovávat dle
obecně závazných právních předpisů, minimálně tedy po dobu 5 let dle zákona o
účetnictví nebo po dobu 10 let dle zákona o DPH.
4/ Při zpracování osobních
údajů zákazníka nebude docházet k automatizovanému rozhodování ani k
profilování.
5/ Správce nejmenoval pověřence pro
ochranu osobních údajů ani neurčil zástupce pro plnění povinností ve smyslu
Nařízení. Osobní údaje zákazníka mohou být pro účely řádného vyřízení
objednávky poskytnuty poskytovateli doručovacích služeb zvolenému zákazníkem, a
dále osobám, které Správci poskytují právní a účetní služby v zájmu zajištění
řádného plnění povinností stanovených obecně závaznými právními předpisy.
Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje zákazníka do třetí země, mezinárodní
organizaci nebo jiným, než výše uvedeným třetím osobám.
6/ Zákazník má právo požadovat od Správce přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, a vznést námitku proti zpracování, má právo na přenositelnost těchto údajů k jinému správci, jakož i právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, má-li za to, že Správce při zpracování osobních údajů postupuje v rozporu s Nařízením.
10. Záruční doba, rozpor s kupní smlouvou, reklamace
1/ Záruční doba u zboží činí 24 měsíců a začíná běžet dnem následujícím od převzetí zboží kupujícím. Ze strany prodávajícího může být takto stanovená zákonná záruční doba prodloužena a to tehdy, odpovídá-li to parametrům výrobce. Záruční doba se vždy prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží, anebo byla-li vyměněna součástka výrobku, začne běžet nová záruční doba k danému výrobku, resp. k jeho nové části, znovu od převzetí nové věci, resp. věci s novou součástkou.
2/ Kupující, který není spotřebitelem, je povinen při převzetí zboží řádně toto zboží překontrolovat a to zejména jeho kompletnost a neporušenost. Kupujícímu spotřebiteli je obdobný způsob kontroly rovněž doporučen, může tak předejít případným sporům o to, kdy vada vznikla.
3/ Při zjištění vady výrobku má kupující právo toto zboží reklamovat, tj. bezodkladně prodávajícímu oznámit, že převzatý výrobek vykazuje vadu a jakým způsobem se vada projevuje.
4/ V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
5/ Rozporem s kupní smlouvou se zejména rozumí, že prodávaná věc nemá jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že neodpovídá požadavkům právních předpisů, není v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a neodpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
6/ V závislosti na povaze vady má kupující při uplatnění reklamace tato práva:
- jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takový postup možný, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy,
- jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, tatáž práva spotřebiteli náleží, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, jestliže stejná vada bránící řádnému užívání, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, se vyskytne znovu. Větším počtem vad se rozumí, má-li věc současně alespoň tři vady bránící jejímu řádnému užití
- jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li spotřebitel výměnu věci, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy.
7/ Kupující uplatní reklamaci u prodávajícího. K posouzení reklamace je nezbytné, aby kupující zaslal prodávajícímu reklamované zboží ( a to v obalu, který brání poškození zboží při jeho přepravě) a dále kopii faktury či jiný doklad prokazující koupi výrobku u prodávajícího. Za den uplatnění reklamace se považuje den doručení reklamovaného zboží na adresu prodávajícího s kopií faktury či jiným dokladem prokazujícím koupi výrobku u prodávajícího.
8/ Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován; dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
9/ Je-li kupujícím spotřebitel, rozhodne o reklamaci prodávající ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejich uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na lhůtě delší. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
10/ Prodávající se zbavuje odpovědnosti
za vady vzniklé:
- porušením ochranných pečetí a nálepek, pokud výrobek byl jimi opatřen. Je-likupujícím spotřebitel, nezaniká záruka jako celek, avšak zaniká právo reklamovat ty vady, které vznikly v příčinné souvislosti s výše uvedeným jednáním,
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou a použitím výrobku v rozporu s uživatelskou příručkou,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry údajům uvedeným v dokumentaci,
- poškozením přírodními živly, či násilnými útoky třetích osob,
- poškozením nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci,
- poškozením vzniklým zapojením do sítě neodpovídající příslušné ČSN, nebo poškozením účinky přepětí v rozvodné síti,
- na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
11/ V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu nákladů spojených s reklamací (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží). V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nutných nákladů k tomuto odstoupení.
11. Další práva a povinnosti smluvních stran
1/ Kupující nabývá
vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
2/ Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3/ K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
4/ Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů
12. Platnost a účinnost Obchodních podmínek
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.3.2021.